Premis i Jurats

2022
Descobreix els premis a què podran optar les pel·lícules que formin part de la programació 2022. Els premis s'atorgaran a la cloenda el dissabte 28 de maig a les 20h al CCCB.

Cloenda DocsBarcelona

28 de maig de 2022 a les 20:00

Els Premis DOCS de la 25a edició s’entregaran enguany el dissabte 28 de maig a les 20h al Pati de les Dones del CCCB en una cerimònia que a la vegada serà la festa dels 25 anys del festival. El Roger de Gràcia i l’Agnès Busquets seran els encarregats de conduir una cerimònia on descobrirem els 9 premis DOCS del 2022 i…

Premis

Amb una dotació econòmica de 5.000€ i un guardó del festival.

Jurat DocsBarcelona Panorama

Premi Nou Talent a la millor pel·lícula, patrocinat per Filmin, dels directors debutants de la Secció Oficial Panorama, amb una dotació econòmica de 4.000€ i un guardó del festival.

A la millor pel·lícula de la secció Latitud DocsBarcelona, consisteix en 3.000€ en treballs de postproducció (finishing, conformació, correcció de color, so, còpies DCP) del següent i un guardó del festival.

Opten a aquest premi qualsevol de les pel·lícules (a excepció de les Seccions DOC-U i Docs&Teens) que per la seva temàtica s’impliqui en la defensa dels drets proclamats en la Declaració Universal del Drets Humans, de la llibertat d’expressió i els valors compartits per Amnistia Internacional, a més de mostrar un alt valor cinematogràfic en la lluita per transformar la realitat.

Premi DOC-U a la millor pel·lícula d’aquesta secció. Consisteix en 1.000€ gràcies a 16nou en lloguer de material d’equip de rodatge de lloguer per l'equip de direcció del curtmetratge guanyador.

Atorgat pel públic assistent

Premi del Públic a la pel·lícula més ben valorada pels vots del públic de les Seccions Oficials (Panorama i Latitud) consistent en 1.500€ i un guardó. Atorgat pel públic assistent gràcies al patrocini de Moritz.

Atorgat pel públic adolescent

Premi a la millor pel·lícula de la secció Docs&Teens.

Premi atorgat pel jurat jove, gràcies al suport de Reteena, compost per joves d’entre 16 i 21 anys. Consisteix en un guardó.

Atorgat pel públic

Atorgat pel públic assistent a les projeccions de la xarxa de 70 sales del DocsBarcelona del Mes l’any 2021 i consisteix en un guardó.

DocsBarcelona

Coincidint amb el 25è aniversari, neix un nou reconeixement, el DOCS d'Honor, que reconeixerà una figura amb trajectòria especialment destacada dins el documental.

Jurats

Jurat DocsBarcelona Panorama

Nascuda a Barcelona en 1968. Doctora en Comunicació, Llicenciada en Història de l'Art i Certificate in Film per la Universitat de Nova York. Ha dirigit les pel·lícules Nosotras (2001) premiada a Sitges, Lorca i Vitòria entre altres, 53 días de invierno (2007) present en el Festival de cinema de San Sebastián, millor actriu en el Festival de Tolosa i nominada a 10 premis Barcelona, Elisa K (2010) guanyadora del Premi Especial del Jurat a San Sebastián, Menció especial del Jurat a Nantes, Premi Nacional de Cultura de la Generalitat de Catalunya, nominada a 5 Premis Gaudí i a un Goya al millor guió adaptat entre altres premis, i la més recent, 15 horas (2021) premiada en el Festival de Málaga i Marsella. Positius (2008), Fragments (2003), Radiacions (2012) i L’últim ball de Carmen Amaya (2014) són els llargmetratges que ha dirigit per a televisió. Ha estat vicepresidenta de l'Acadèmia de les Arts i les Ciències cinematogràfiques d'Espanya de 2011 a 2015 i actualment és presidenta de l'Acadèmia del Cinema Català. És professora i vicedegana d'Empresa en la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals de Blanquerna, Universitat Ramón Llull de Barcelona.

Barcelona, 1952. Membre fundador dels programes Trenta Minuts i Sense Ficció de la Televisió de Catalunya, fent documentals sobre la guerra dels Balcans, la revolució zapatista i els conflictes armats a l’Afganistan, l’Iran, l’Iraq, Kosovo... Va rebre el Premi Ondas pel reportatge Txecoslovàquia: Al cor de la revolta’ (1990).

Director i guionista de llargmetratges documentals com Balseros, Setembres, Bicicleta, cullera, poma i Petitet (premi del Públic al DocsBarcelona, 2018). Ha estat nominat als Oscars (Millor pel·lícula documental, per Balseros). Ha guanyat un Goya i, dues vegades, els Gaudí. Altres reconeixements: el Peabody Award (EUA, 2004) i el Premi Nacional de Cultura de Catalunya.

És professor de Guió i Direcció de cinema documental a la EICTV (Cuba) i imparteix tallers internacionals sobre el seu mètode de guió i direcció.

Nascuda a Praga el 1981, Adele va estudiar Història Nova i Història de l'Art centrant-se en el cinema a la Universitat Heinrich-Heine de Düsseldorf i a la Universitat de Zuric. Durant els seus estudis va treballar com a ajudant de direcció per a la televisió txeca per a formats llargs i sèries els anys 2004 i 2005. 2008 Assistent de gestió de projectes a Stein Promotion i va realitzar el Màster d'història cultural i gestió cultural a Ludwigsburg. Del 2008 al 2010 va estar a càrrec de les relacions públiques a DOK.fest. L'any 2010 va esdevenir ajudant de la direcció del festival i va assumir tasques en les àrees de finançament i coordinació de projectes. És membre permanent del comitè del programa des del 2010 i també és responsable del patrocini i la comunicació amb els socis des del 2012. Del 2015 al 2017, va dirigir l'oficina del Kunstareal München i des de 2016 és subdirectora gerent de DOK.fest München.

Nascut al 1970 a Nàpols, Italia. Marco és periodista, crític de cinema i televisió, escriptor i director, Marco Spagnoli treballa constantment en la indústria de l'entreteniment i els mitjans des que tenia 20 anys. És el cap de la divisió sense guió de Mia Market Italy i col·labora en diversos esdeveniments de cinema i televisió a tot el país. Com a director de documentals ha estat nominat tres vegades al premi de l'Acadèmia Italiana i ha guanyat una cinta de plata amb els seus documentals sobre la història del cinema. Moltes de les seves obres van ser premiades en festivals internacionals. Spagnoli és l'editor de Il giornale dello Spettacolo, la revista comercial més respectada d'Itàlia.

Va escriure el primer podcast per a Amazon sobre el cinema italià titulat Interno Giorno. Va escriure el primer podcast sobre l'exploració espacial per a Rai Radio 3 titulat Volare!
Imparteix classes de documental al Màster d'Escriptura, Luiss Business School, Roma. També és professor de periodisme cinematogràfic a l'Acadèmia de Cinema de Roma. Ha sigut nominat al MIA com a millor director adjunt.

Jurat DocsBarcelona Latitud

Marion Czarny treballa a FIPADOC des de l'any 2008 on supervisa l'elaboració de tots els continguts editorials per al públic jove i directors emergents. Coordina projeccions i tallers educatius i gestiona l'operació del Jurat de Young Europeans i delega una selecció internacional de pel·lícules d'estudiants (New Talent). Va fer el Postgrau en Direcció de Projectes Culturals, va treballar al Forum des Images entre 1999 i 2001, al Departament d'Acció Educativa i Direcció de Programes (encarregada d'adquisicions). Va ser assistent editorial de 3 revistes de cinema i va comissariar diversos festivals de cinema: Festival de París (2001/2002), Rencontres Internationales de cinéma (2003), Festival d'Ohrid a Macedònia (2008/2009).

Va començar la seva carrera professional treballant a TV3 com a ajudant de realització. El 1998 es va convertir en presentadora dels informatius de Viladecans TV, per a passar en 1999 a presentar Agenda cultural de Barcelona Televisió. Després d'uns mesos a la televisió local de Barcelona, va fitxar per TVE Catalunya, on va presentar els informatius territorials durant 6 anys. Va participar també en equips especials de TVE per a cobrir esdeveniments importants com la mort del papa Joan Pau II.

El 2005 es va convertir en la reportera d'Espanya Directo, programa de Mediapro i TVE. El 2007 va passar a presentar els informatius del canal 3/24 de Televisió de Catalunya.

Entre els anys 2008 i 2017 va focalitzar la seva carrera professional a programes de telerealitat i entrevistes, amb els quals va anar aconseguint molta audiència com ara 21 días, Conexión Samanta o 9 meses con Samanta a Cuatro, compaginant la presentació d'aquests programes amb la direcció. El 2019 estrena el seu nou programa, La vida con Samanta.

Valentina Viso (Caracas, 1981) és guionista i viu a Barcelona. Després d’obtenir una llicenciatura de Filosofia per la Universitat de Sorbonne-Paris IV, es gradua com a guionista en la ECAM. Ha co-escrit amb la directora Mar Coll els seus dos llargmetratges, Tres dies amb la família, Goya 2010 a la Millor Direcció Novell, Tots volem el millor per a ella, nominada a millor guió en els premis Gaudí, i el curtmetratge La inquilina, seleccionat en el Festival de Sitges, i la sèrie Matar al Padre de Movistar +. Ha esta co-guionista de la pel·lícula Blog, dirigida per Elena Trapé i María (y los demás) dirigida per Nely Reguera, totes dues seleccionades en el Festival de San Sebastián en la secció Nuev@s Directores. Ha col·laborat en la escriptura del guió Estiu 1993, de Carla Simón, Millor Opera Prima en el Festival de Berlín 2017 i ha coescrit també juntament amb Carla Simón i Aina Clotet el curtmetratge Después también, seleccionat al Festival de Màlaga 2019. Ha treballat per a diferents productores com a analista de guions i script editor. Col·labora com a docent a l’ESCAC, ha estat mentora de la Incubadora de TheScreen/ECAM, i en el programa NOKA Mentoring per a dones cineastes basques que organitza TABAKALERA Centre de Cultura Contemporània de San Sebastian. Actualment, amb Mar Coll, co-escriu el seu següent projecte de llargmetratge, l’adaptació de llibre Las madres no de Katixa Agirre.

Jurat Amnistia Internacional de Catalunya

Llicenciada en Comunicació Audiovisual per la Universitat de València (UV), Màster en Polítiques Europees de Cooperació al Desenvolupament de l'Institut Europeu d'Estudis Universitaris i Màster Oficial en Relacions Internacionals, Desenvolupament i Seguretat (UAB). Ha treballat en diferents mitjans de comunicació, com l'Agència EFE, i en ONG, on també ha col·laborat com a activista. Va ser tècnica de comunicació a la Fundació Hazloposible i responsable de captació de fons offline a Amnistia Internacional Espanya. En l’actualitat és responsable d'Activisme d'Amnistia Internacional Catalunya.

Graduada en Publicitat i Relacions Públiques per la UPF, amb estudis de Dret i Màster d'Afers Públics Europeus de la Universitat de Maastricht (Països Baixos). La seva carrera professional s'ha desenvolupat entre Brussel·les (Bèlgica), on ha treballat de tècnica parlamentària al Parlament Europeu, Madrid, on ha exercit de consultora d'incidència política, especialment en l'àmbit ONG, i actualment a Barcelona, on és responsable de Relacions Institucionals d'Amnistia Internacional Catalunya.

Graduada en Periodisme (UAB) i Màster en Drets Humans, Democràcia i Globalització (UOC). Ha realitzat diferents documentals, com 170 kilómetros i Acero Verde, amb el qual va rebre Menció d’honor al Premi de Periodisme Ambiental 2021 a República Dominicana. Ha treballat i col·laborat al departament audiovisual de diferents mitjans i organitzacions. Actualment és activista a l’àrea de Comunicació d’Amnistia Internacional Catalunya.

Jurat DOC-U

Format a l'Escola Superior de Cinema i Audiovisual de Catalunya, ESCAC. També va estudiar el Màster en cinema documental creatiu a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. Va ser un dels codirectors de la pel·lícula Demonstration (2014), amb Victor Kossakovsky, presentada a diversos festivals internacionals com IDFA o Hot Docs.

Es director i guionista de El Niño de Fuego (2021), documental cinematogràfic guanyador d’una menció especial del Jurat de la Seminci, del Premi Docs & Teens del DocsBarcelona i nominat a millor pel·lícula documental als Premis Gaudí.

Ha participat al workshop de directors emergents del IDFA Academy (2019) i es professor de Storytelling a la ESCAC. Actualment està desenvolupant el curt documental Harraka produït per Primo Content i està escrivint el seu primer llarg de ficció híbrida, Cara Sucia, seleccionat al Cinema Pendent de l’Alternativa Film Festival.

Júlia Gaitano (Barcelona, 1997) és muntadora i crítica audiovisual. Graduada en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra i en Música pel Conservatori de Barcelona. Col·labora en distintes revistes online de crítica cinematogràfica com El Antepenúltimo Mohicano, Otros Cines Europa i Revista Mutaciones. També la podeu llegir al Diari de Barcelona. Com a muntadora, les seves peces s'han pogut veure en certamens com el Festival de Málaga, el Festival Internacional de Cine de Menorca, el Manlleu Film Festival o el Micheaux Film Festival de Los Ángeles, entre d'altres. És membre de l'Associació de Muntadores i Muntadors Audiovisuals de Catalunya (AMMAC) i de l'Associació Catalana de Crítics i Escriptors Cinematogràfics (ACCEC), de la qual també forma part de la Junta.

Susana Casares és una cineasta espanyola establerta a Los Angeles. Escriu, dirigeix i produeix projectes de ficció i documentals als Estats Units, Amèrica Llatina i Espanya. Va ser guionista de l'aclamada sèrie de Netflix / MGM, "Luis Miguel: La Sèrie", en la qual va exercir de coproductora executiva. Va ser nominada als Premis Goya pel seu curtmetratge "La invitació" i va ser presentada en Variety com Spanish Talent on the Rise. El seu treball com a guionista i directora també ha rebut el suport de festivals i institucions com la Academy of Television Arts and Sciences Foundation, la Hollywood Foreign Press Association, HBO, Starz, el Tribeca Film Institute, la Berlinale, Film Independent i l'Institut Cervantes. Recentment, ha desenvolupat projectes per a Mediapro Studios i Dopamine. Actualment està treballant en un thriller d'una hora de durada per a Gaumont US, que acaba de ser venut a HBO Max. També està preparant el seu debut en el llargmetratge amb Fasten Films a Espanya. Entre els seus treballs anteriors es troba L.A. LIES, una comèdia de 30 minuts que va vendre a Movistar+. Ha estat assessora de diversos festivals i fons, com el Tribeca Film Institute i el Sundance Film Institute, així com de productores com The Immigrant a Los Angeles.

Susana és llicenciada en Belles arts per la UCLA School of Theater, Film and Television, becada per la Fundació La Caixa. Ha estat professora de Direcció i Producció en la UCLA i en NYFA a Los Angeles.

Jurat Jove Reteena

Estic enamorada de tots els vessants artístics, però sobretot pel món audiovisual. Escriure, rodar, llegir, la fotografía, el cinema o el documental són coses que gaudeixo moltíssim. Formo part d’una associació d'art on l'objectiu principal és ajudar a visibilitzar el talent local.

Em dic Aroa Latre, tinc quinze anys i visc actualment a Barcelona, a Nou Barris. Estudio a l'institut "La Guineueta". Porto escrivint des que era petita i sempre m'ha agradat la idea d'escriure professionalment quan sigui més gran. Si m'hagués de descriure amb tres adjectius probablement serien: creativa, melòmana i somiadora.

Sempre he estat un amant de la imatge en general, tot allò que em suscita una emoció a través de imatges em sembla atractiu i no em canso de veure noves creacions per a entendre millor aquest llenguatge. Em considero una persona amb moltes inquietuds i en constant aprenentatge pel meu esperit curiós. Tinc una vessant amb molta perspectiva social, pel fet d'haver format part d'un agrupament escolta durant 16 anys. Prioritzo els drets de l'ésser humà i la natura per sobre de les decisions egoistes i individualistes que la majoria de cops prevalen en aquest món. És per això que m'interessa molt el sector del documental, ja que és una manera de mostrar la realitat molt atractiva i que, realitzada sàviament, pot arribar moltíssim a la societat.

Vaig néixer el 2005 a Barcelona, on ara visc. Ja fa uns anys que tinc un gran interès pel món del cinema, tant des del punt de vista pràctic com teòric i d'anàlisi. Actualment estic estudiant Primer de Batxillerat, en un batxillerat artístic enfocat a l'audiovisual. Soc una persona curiosa i reflexiva i m'agrada molt aprendre.

Soc un apassionat del cinema i de totes les expressions que contemplen aquest art. Això m'ha portat a estudiar a l’ESCAC, on m'he especialitzat en producció. En aquest marc he pogut conèixer directorxs que desconeixia i també he après sobre el procés de realització de les pel·lícules. Em considero una persona inquieta que li agrada submergir-se també en altres modalitats com la literatura i l'art plàstic.

També et pot interessar
Premis i Jurats 2021
Edició 2022